BLUSTRADA bvba | Wouter Van Berlamont | wouter@blustrada.be | +32 484 08 95 09 | BE 0628.469.235

Coaching & training

Verkoop is al een eeuwenoud fenomeen, denk maar aan de ruilhandel wanneer er nog geen sprake was van geld. Toen al maakten de handelaars gebruik van verkoopstrategieën. Door de impact van het digitale tijdperk zien we de dat klanten meer geïnformeerd zijn (ik zeg bewust niet beter geïnformeerd) en is de concurrentiestrijd veel harder geworden (meer concurrentie en concurrentie biedt ook goede oplossingen).

Er bestaan veel theorieën en strategieën: scriptselling, value selling, consultative selling,… Wat duidelijk is, is dat het voor de verkoper vandaag steeds moeilijker wordt. Hij moet met verschillende beslissingsnemers kunnen spreken over verschillende onderwerpen. De basis om goed te verkopen vandaag is eerst het nodige vertrouwen gaan creëren (geen vertrouwen = geen deal!). 1 van de pijlers van vertrouwen is authentiek zijn. Gaan we iemand in een bepaalde rol duwen, dan zien we dat dit niet de nodige ROI geeft. Gaan we enkel consultatief gaan verkopen, dan creëeren we de ideale oplossing, maar lopen we het risico dat de concurrent met onze prospect weg is. Gaan we enkel spreken over ons product, dan zal de klant niet willen veranderen omdat hij geen reden ziet om te veranderen.

Vandaag is het vooral belangrijk om als verkoper jouw activiteiten aan te passen aan de aankoopbereidheid van de klant. De 2 woorden die vandaag veel gebruikt worden voor het kwalificeren van een lead is: warm of koud. Maar hoe kunnen we nu objectief de temperatuur meten van onze prospect? Via ons buikgevoel? Afgaande wat de klant ons probeert wijs te maken? Of willen we objectiveren en dezelfde taal spreken? BluStrada heeft vandaag de oplossing door gebruik te maken van de Verkoopsthermometer.

Wenst u ook efficiënter en succesvoller te worden en hogere verkoopscijfers te halen?
Wilt u ook de kosten aan vele onnuttige bezoeken beperken?

Dan heeft BluStrada de oplossing. Wij beschikken over het unieke Verkoopsthermometer. Deze is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Dit gaat niet enkel over een theoretische uiteenzetting maar ook de bruikbare en praktische voorbeelden die wij nog steeds dagdagelijks ervaren.

U kan morgen succesvoller zijn in de verkoop. U kan genieten van een opleiding die geld opbrengt. U kan gebruik maken van een opleiding die mensen motiveert als u vandaag nog contact opneemt met ons.

Wil je meer info over de Verkoopsthermometer?

Vraag het ons gewoon door het sturen van een bericht !

BACK