BLUSTRADA bvba | Wouter Van Berlamont | wouter@blustrada.be | +32 484 08 95 09 | BE 0628.469.235

6 Tips om jouw facebook updates te verbeteren

 Door Wouter Van Berlamont      Verschenen oktober 9, 2015

 shutterstock_321038924

Gebruik je Facebook voor jouw marketing activiteiten?

Wil je een beter bereik hebben voor jouw Facebook updates?

Het gebruik van de juiste update tactiek zal jou veel betere resultaten opleveren vanuit jouw Facebook marketing.

In dit artikel zal je 6 tips ontdekken die ervoor zorgen dat je efficiënter wordt in het gebruik van Facebook updates.

 

1: Maak een Posting of Update Plan

Vele bedrijven starten met berichten te posten op Facebook zonder een plan. Met als resultaat dat de berichten niet voldoen aan de behoeften van hun publiek.

Overweeg om een plan te maken van je berichten die verschillende onderwerpen behandelen. Als je bijvoorbeeld actief bent in de fitness wereld, kan de inhoud gaan over fitness tips, blog marketing, recepten van gezonde maaltijden en andere. Hoe meer onderwerpen die je hebt, hoe meer variëteit dat je kan aanbrengen naar je volgers toe.

Onderwerpen
Fitness tips
Blog Marketing
Gezonde maaltijden
Voedinsgwaarden van voedsel
Gezondheidstips
Verschillende oefeningen afhankelijk van de persoonlijke situatie
Correct uitvoeren van oefeningen

Beslis welke onderwerpen je wilt behandelen op je Facebookpagina.

Nadat je de onderwerpen hebt vast gelegd, maak een kalender. Dit is een kalender die weergeeft wanneer je welk onderwerp wil posten op welke dag. Een agenda zal je ook helpen om voldoende tijd in te bouwen om de inhoud te maken en om afbeeldingen te zoeken.Indien je niet weet hoe ver je op voorhand de onderwerpen kunt plannen, begin met een weekkalender op te maken 1 week op voorhand. Dit geeft jou ook de mogelijkheid om bij te blijven met tijdelijke onderwerpen.

 

2: Schrijf je tekst voor snelle lezers

In plaats van de discussie aan te gaan over de lengte van je Facebook update, is het beter de aandacht te vestigen op de afnemende aandacht van de lezer. Een studie van het Amerikaanse Nationaal centrum voor Biotechnologische informatie, toont aan dat mensen hun aandacht al na 8 seconden afneemt, dit is 1 seconde minder dan een goudvis.

Indien je dit toepast op Facebook, de eerste 3, 4 woorden van jouw update zijn cruciaal om de aandacht van je lezers te nemen en te behouden.

Nieuwsbrief1

Maak een omschrijving dat de aandacht trekt van jouw volgers.Een instrument dat je kan helpen om een goede facebook update te maken, is CoSchedule’s Headline Analyzer. Plaats de titel van jouw post in de tekst box en dit instrument geeft jouw aanbevelingen. Dit is wel een Engelstalige website.

 

3. Analyseer jouw geschreven en visuele content en dan optimaliseren

Op Facebook heb je 4 manieren van content dat je kan plaatsen: linken, afbeeldingen, video’s en tekst updates. Volgens een Amerikaanse studie (analyse van 4445 bedrijfspagina’s tussen oktober 2014 en februari 2015) zijn video’s de meest belangrijke factor om engagement te krijgen, gevolgd door tekst updates, links en foto’s.

Belangrijk alvorens het type van content voor je updates te bepalen, neem eerst tijd om een analyse te maken van jouw onderneming en jouw klanten. Bijvoorbeeld, wanneer je verkeer wil krijgen naar je blog, een ‘link’ zal werken voor jou. Anderzijds, wanneer je je merknaam wil bekender maken, foto’s en video’s zullen op dit moment een betere tactiek zijn.

Uit onderstaande analyse blijkt duidelijk dat een video meer engagement brengt dan louter een korte update of tekst.

Nieuwsbrief 2

Kijk altijd naar de analyses om de impact te bekijken van je verschillende updates.

 

4. Overweeg om merk hashtags te gebruiken.

Gebruik je hastags bij het posten op Facebook? Een recente Buffer study heeft aangetoond dat updates zonder hastags, de updates met hashtags overtreffen. Alvorens je beslist om geen hastags meer te gebruiken, test deze eerst voor jezelf. Kan jij een speciale hashtag gebruiken voor jouw merk? Gerbuik van hasthtags op Facebook heeft zin wanneer ze kunnen bijdragen tot uw merkpositie.

Adidas bijvoorbeeld gebruikt de hashtag “#teamadidas” in hun updates omdat dit synoniem staat met hun merk.

Nieuwsbrief 3

Hashtags hebben ook resultaat wanneer je een udate plaatst over een trendy onderwerp.

 

5. Pas de omschrijving aan van jouw Facebook update omschrijving.

Wanneer je een link plaats op Facebook, wordt de omschrijving automatisch aangepast. Dit kan je zelf aanpassen.

Bijvoorbeeld, stel dat je een update wil herpubliceren. Het enige wat je hoeft te doen is de omschrijving te veranderen.

Nieuwsbrief 4

Onthou dat Facebook updates zoekbaar zijn, dus dit is een ongelooflijke opportuniteit om jouw belangrijkste woorden onder de aandracht te brengen.

 

6: Experimenteer met de timing van jouw updates.

Sommige Facebookbeheerders maken geen grondige analyse om te ontdekken wat de ideale tijdstip is om een update te plaatsen. Zij plaatsen een update wanneer het klaar is.

Volgens een Amerikaans artikel, zijn de beste dagen voor updates te plaatsen donderdag en vrijdag, de slechtste dagen zijn van maandag tot woensdag. Jij kan natuurlijk zelf analyseren welk tijdstip het beste werkt voor jouw pagina.

Om een maximale rendement te hebben aangaande engagement, is het heel belangrijk om naar de analyse te kijken. Instrumenten zoals Facebook Insights kunnen je helpen indien je niet wenst te investeren in analyse software.

Wanneer je op zoek bent naar software die meer gedetailleerde informatie geeft, kan je ook kiezen voor betalende software. Bijvoorbeeld: Fanpage Karma geeft jou een status op elke type van updates

Nieuwsbrief 6

Over naar jou

like

Ondernemen verandert constant en we streven ernaar om meer aandacht te krijgen op Facebook dat maandelijks 1,44 biljoen actieve gebruikers heeft. Met de juiste strategie, kan je meer succes halen uit jouw Facebook updates

Wat denk je? Heb jij al enkele van deze activiteiten toegepast op jouw Facebookmarketing? Hoe geraak jij aan meer aandacht op jouw Facebookpagina? Laat je opmerkingen weten en deel jouw ervaringen.

BACK